duminică, 29 noiembrie 2009

Prăjitură de post, cu mere

Candva foloseam o alta reteta, dar cum nu am gasit-o cand am avut nevoie in acest week-end am dat un search pe "goagal" :) Am citit cateva retete, le-am compilat si a iesit urmatoarea prajiturica...



Eu am folosit 3 cani de mere rase (cana pe care am folosit-o are 300 ml), 1,5 cani zahar, 2,5-3 cani faina, cca 100 ml ulei, cca. 100 ml apa minerala, un praf de sare, scortisoara, esenta de vanilie, zeama de lamaie, 1 praf de copt, putin bicarbonat stins cu otet.

Pentru inceput am dat merele (curatate de coaja) pe razatoarea mare, le-am stropit cu zeama de lamaie si le-am presarat cu scortisoara (dupa gust, cum va place).



Apoi am amestecat uleiul cu zaharul, un praf de sare si esenta de vanilie (daca nu aveti puneti zahar vanilat).



Am adaugat in vas merele si faina (am pus 2 cani odata dupa care am adaugat restul de faina treptat, pana a ajuns compozitia la consistenta dorita), cernuta impreuna cu praful de copt, moment in care am trecut de la lingura de lemn la mixer, folosind paletele pentru aluat.



Am adaugat si apa, bicarbonatul stins si restul de faina, dupa cum am scris mai sus. Am obtinut o compozitie care curge dar totusi, nu prea fluida. Am turnat-o in tava tapetata cu hartie de copt si am introdus-o in cuptorul preincalzit, la 200 de grade.



Am lasat prajitura la cuptor cam o ora, cand a trecut testul scobitorii am scos-o pe un gratar sa se raceasca.



Rapid am preparat urmatoarea glazura: am amestecat 6 linguri de zahar cu 3 linguri de cacao, 3 linguri de apa (mi s-a parut ca mergeau numai doua) si 1 lingura de ulei, intr-o craticioara, pe aragaz, la foc mic, pana s-a topit zaharul. Am turnat glazura calduta peste prajitura, cu lingura, dupa cum se vede in fotografie.



Se taie dupa preferinta. Asta e tot.



4 comentarii:

  1. Am facut-o si a iesit foarte buna. Singura diferenta este ca am facut mai multa glazura si am intins-o pe toata suprafata.

    Uite aici o poza

    http://3.bp.blogspot.com/_dRwDJbOL9k4/S1He_nP5F4I/AAAAAAAADCk/0QtwbC1dKXs/s1600-h/DSCF0002.jpg

    :D:D

    S-a rupt cand am taiat-o din cauza ca era prea frageda si... fierbinte. Nu m-am putut abtine sa nu o tai. Iti multumesc pentru reteta.

    RăspundețiȘtergere
  2. Terra, ma bucur ca ai incercat prajitura si ca ti-a placut; am vazut si eu fotografia, chiar iti multumesc pentru ca te-ai gandit sa impartasesti cu mine rezultatul muncii tale, te felicit, ti-a iesit a-ntaia!
    P.S. Si eu cam tai prajiturile inainte de a se raci :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Am mai pus ochii pe doua retete :D
    Cozonacul Rosekranz si prajitura Mimoza. Cand le fac te voi anunta sa iti spun cum mi-au iesit.

    RăspundețiȘtergere
  4. Terra, mult spor! O sa-ti placa, sunt convinsa. Cel putin cozonacul e... superb!

    RăspundețiȘtergere