joi, 4 februarie 2010

Ruladă cu crema de cacao

Am tras chiulul zilele astea... Nu prea am avut chef de editat fotografii... sau de descarcat pe pc ultimele realizari... Dar cum a trecut mai mult de o saptamana de la ultima mea postare m-am mobilizat, am scormonit prin arhiva si am gasit niste retete, pregatite de mine cu ceva timp in urma, dar pe care le-as vrea pe blog.
Iata una dintre ele. Reteta am gasit-o intr-una din carticelele practice (Practic in bucatarie), ”Delicii cu ciocolata”.
E o rulada cu crema de cacao, tot un desert care se prepara usor...



Pentru foaie am folosit:
4 oua;
4 linguri de zahar;
4 linguri de faina;
1 lingura ulei;
esenta de rom.

Pentru crema am avut nevoie de:
150 g margarina (puteti inlocui cu unt);
150 g zahar;
2 linguri cacao.

Albusurile le-am batut spuma cu zaharul si un praf de sare.
Galbenusurile le-am frecat cu uleiul, dupa care le-am adaugat peste spuma de albus. Am amestecat usor, de jos in sus, dupa care am adaugat esenta de rom si faina cernuta, turnata in ploaie.
Compozitia rezultata am turnat-o intr-o tava dreptunghiulara (31/23), tapetata cu hartie de copt unsa cu ulei si am dat-o la cuptor 20 de minute. Am scos rulada din cuptor, am desprins-o de pe hartia de copt (cat e calda) cu ajutorul unui cutit, si am rasturnat blatul pe o alta hartie de copt.

Cat timp s-a racit putin blatul am facut crema: am spumat margarina cu zaharul si cacaoa, pana s-au omogenizat bine.

Blatul l-am uns cu 3/4 din crema si l-am rulat cat de strans am putut cu ajutorul hartiei de copt.
Am uns rulada cu restul de crema.
Decorati dupa voie...

6 comentarii:

  1. spune-mi te rog blatul nu se usuca foarte tare daca nu il acoperi cu prosop umezit dupa ce il scoti din cuptor?as vrea sa incerc reteta

    RăspundețiȘtergere
  2. Sarah, eu am respectat reteta intocmai; poti totusi folosi, daca vrei, prosopul umed. Eu am retete de rulade la care folosesc prosop umezit dar si la care nu folosesc; am respectat indicatiile fiecarei retete in parte si mi-au iesit.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce bine arata ,Alexandrina.Felicitari!
    O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  4. arata bine rulada ,din ea poti sa faci trunchi de copac,faci 2rulade ,pe prima o lasi intreaga iar pe a doua o tai pe la jumatate tesit nu drept si o ornezi cu floricele ,ciupercute,executate din pasta de lapte praf,felicitari pt.blog

    RăspundețiȘtergere
  5. Doinitza, merci pentru sfat si aprecieri!

    RăspundețiȘtergere