joi, 18 martie 2010

Tort cu ciocolată, vişine, nucă, frişcă...



M-am nascut intr-o joi :) Acum 34 de ani...
O sa revin cu reteta si alte fotografii; tin doar sa mentionez ca m-au inspirat Laura Adamache (grilajele de ciocolata) si o mamica, Simona (una din creme), carora le multumesc!

Mda, am revenit si cu reteta, foarte prompt, de altfel :) Eu mi-am aniversat ziua si joi, cu ai mei, si duminica, atunci cand am avut musafiri. Dupa un week-end aglomerat am avut nevoie de refacere :)

Am folosit 2 blaturi de tort, realizate dupa metoda Laurei Adamache, folosind cantitatile scrise si aici. Un blat a fost simplu, alb, celalalt cu cacao (am folosit 90 de g faina+30 g cacao).



Pentru crema maro am folosit:
- 1/2 pachet de unt;
- 80 ga zahar pudra vanilat;
- 5 linguri nuca macinata;
- 5 linguri finetti;
- 5 linguri frisca batuta;
- visine.

Am spumat mai intai untul cu zaharul pudra, dupa care am adaugat nuca, finetti si frisca si am amestecat bine.



Am pus in crema un pumn de visine (puse la borcan, pentru iarna). Eh, in poza sunt mai putine ;), sa dea bine.



Crema alba am facut-o din 250 ml frisca lichida si 150 g ciocolata alba. Frisca am incalzit-o, am pus in ea ciocolata rupta bucati si am tinut pe foc pana s-a topit si ciocolata; dupa ce s-a racit un pic compozitia am introdus-o in frigider, vreo 3 ore, dupa care am pus mixerul in functiune.

Blaturile le-am insiropat cu un sirop (fiert) facut din apa, zahar si esenta de rom (dupa gust; nu l-am facut prea dulce).

Am montat asa: blat alb, crema maro.



Blat maro, crema alba.



Blat maro, crema maro, blat alb.
Am uns tortul cu frisca, l-am imprejmuit cu grilaje din ciocolata alba si neagra, facute tot dupa metoda Laurei Adamache, am pus si cateva "decoratiuni" din ciocolata si gata.



Sa stiti ca l-am facut pe fuga, l-as fi vrut un pic mai atent finisat, dar gustul mi-a depasit asteptarile.
Iata si o sectiune, poza e neprelucrata, caci photobucketul e in greva :)



Va multumesc tuturor pentru urari!

16 comentarii:

  1. La multi, multi ani sanatosi si fericiti cu multe bucurii.Petrecere placuta.

    RăspundețiȘtergere
  2. la multi ani alexandrina.iti doresc toata fericirea din lume si tot binele!pupicei

    RăspundețiȘtergere
  3. La Multi Ani, Alexandrina. Multa sanatate, noroc si fericire alaturi de cei dragi.
    Cu drag,
    Doina Varga

    RăspundețiȘtergere
  4. Iti doresc "La Multi Ani!"si multi,multi inainte cu fericire,sanatate,bucurii!
    Tortul este tare dragut decorat si nu poate fi decit "yummy" dupa ce contine!Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  5. La multi ani !
    Sa fii iubita, fericita si sa ai o aniversare ca-n povesti !
    Pupici si astept feliuta de tort...

    RăspundețiȘtergere
  6. La multi ani!!! Multa sanatate si impliniri!
    yummy tortul tau

    RăspundețiȘtergere
  7. Alexandrina, multa sanatate, bucurii, impliniri, multi, multi ani fericiti langa familia ta frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  8. Foarte frumos!
    La multi ani, fericiti!
    Doua premii te asteapta la mine pe blog.

    RăspundețiȘtergere
  9. Foarte frumos!
    La multi ani si multa sanatate

    RăspundețiȘtergere
  10. Un premiu te asteapta si la mine, daca iti face placere sa-l ridici.
    O seara faina sa ai.

    RăspundețiȘtergere
  11. Va multumesc frumos! O sa ma prezint si pentru premii, nu am avut timp zilele astea de bloggerit... Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere