marți, 2 martie 2010

Tort cu piersici şi căpşuni II

E vorba despre tortul pe care il tot fac de ceva vreme... acum, intr-o noua prezentare :)
Din pacate pot sa expun doar fotografiile produsului final, m-au lasat acumulatorii camerei foto chiar cand ma apucasem de prepararea lui.




Am folosit urmatoarele ingrediente:
Pentru blat: 2 oua, 60 g zahar, 50 g faina, 10 g cacao, un praf de sare;
Prima compozitie: 200 g piersici din compot, 200 g iaurt, 200 g frisca lichida, 1 plic gelatina, 70 g zahar;
A doua compozitie: 200 g capsuni, 200 g iaurt, 200 g frisca lichida, 1 plic gelatina, 70 g zahar.



Am mixat bine ouale cu zaharul si sarea, cred ca aproximativ 20 minute, dupa care am adaugat faina cernuta impreuna cu cacaoa si am amestecat usor, cu lingura de lemn pana s-a incorporat bine de tot faina. Am turnat amestecul obtinut in forma de tort si am dat totul la cuptor (preincalzit), la 180 de grade pentru cca 15 minute. Am scos forma din cuptor dupa ce am lasat-o sa se raceasca un pic acolo si am asezat blatul pe un gratar.

Cele doua compozitii le-am preparat identic: am zdrobit fructele, le-am amestecat cu zaharul si iaurtul, am adaugat gelatina (hiddratata cu aproximativ 100 ml apa rece si apoi fluidizata la bain marie); cat a stat amestecul rezultat un pic la frigider am batut frisca. Am adaugat si frisca in compozitia cu fructe.
Eu am preparat intai compozitia cu piersici si mai apoi pe cea cu capsuni.



Am montat tortul pe un platou, cu ajutorul inelului detasabil al formei de tort astfel: am pus blatul mai intai, apoi am turnat compozitia cu piersici, am dat tortul la frigider cat am facut si cea de-a doua compozitie; am turnat si amestecul cu capsuni si am dat iar tortul la rece, de data aceasta pentru 4 ore.



Dupa ce am scos tortul din frigider, am dat la o parte inelul; am ornat simplu, cu putina cacao, cu cateva visine si cu niste frisca.



Si gata :)



11 comentarii:

  1. Mama mea, ce bunatate de tort, iar cu fructele din el... yamiii, bunatate curata... Fur si eu o feliuta... Pupici si-o zi buna !

    RăspundețiȘtergere
  2. Daniela, te asteapta o felie ;)
    Multumesc, o zi buna si tie!

    RăspundețiȘtergere
  3. Arata fuarte apetisant!!!
    DAr cate grame are un plic de gelatina?
    Pe curand!

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc!!
    @ Daniela
    un plic de gelatina are 10 g.

    RăspundețiȘtergere
  5. Pup,
    Te asteapta un premiu la mine pe blog.

    RăspundețiȘtergere
  6. Foarte frumos tortul, si nu numai tortul ci si blogul.Ma bucur ca l-am descoperit.
    Iti multumesc pentru vizita si-ti doresc wend placut.

    RăspundețiȘtergere
  7. Maria, multumesc pentru premiu!
    Micule, week-end placut si tie!

    RăspundețiȘtergere
  8. frumos tortul tau, sunt sigura ca a fost super gustos....ai un premiu d ela mine,te pup !

    RăspundețiȘtergere
  9. Un premiu te asteapta pe blogul meu.

    RăspundețiȘtergere
  10. Foarte frumoase bunatatile tale, Alexandrina!

    RăspundețiȘtergere