marți, 19 aprilie 2011

Lemon drizzle cake


De curand am descoperit o minunata carte, scrisa de principesa Margareta; v-o recomand cu drag, e o carte speciala, care contine nu doar povesti culinare ci si povesti cu regi, printi, printese...

Prima reteta pe care am incercat-o a fost cea a unei prajiturele cu lamaie. Cu genul asta de aluat m-am jucat si aici; am fost foarte multumita.

Iata si ingredientele:
Blat: 225 g unt, la temperatura camerei,
225 g zahar,
225 g faina,
4 oua,
coaja rasa de la o lamaie,
1 plic praf de copt,
2-3 linguri de seminte de mac.
Sirop: 100 ml apa,
200 g zahar,
zeama de la 2 lamai (eu am injumatatit cantitatile).


Am mixat zaharul cu untul pana compozitia a devenit cremoasa; am incorporat pe rand ouale si am omogenizat dupa fiecare.


Am adaugat coaja rasa de lamaie si am amestecat in continuare.


Faina amestecata cu praful de copt si cu macul am incorporat-o in compozitia cu oua.
P.S. Am pus si un praf de sare.


Am amestecat bine.


Am turnat aluatul intr-o tava dreptunghiulara, de chec, tapetata cu hartie de copt.


Cat timp a stat prajitura in cuptor (preincalzit, 180 de grade, cca 40 de minute) am pregatit siropul: am fiert timp de cateva minute (5-10), la foc mic, apa, zaharul si zeama de lamaie.
Imediat ce am scos prajitura din cuptor, am intepat-o cu furculita si am turnat siropul, pe toata suprafata.
Atat siropul cat si prajitura trebuie sa fie fierbinti! Am scos prajitura din tava dupa ce s-a racit, am feliat-o, am pozat-o, am mancat-o...

Nu va mai zic nimic, va las sa incercati si voi aceasta reteta, sa va convingeti de gustul sau minunat.

6 comentarii:

  1. si eu facacest tip de chec,cu cantitati egale de nt,zahar si faina.dar nu l-am insiropat niciodata.pentru ca iese foarte fraged si bun.zeama de la o lamaie o pun in compozitie.am sa incerc si eu si cu sirop si cu mac.

    RăspundețiȘtergere
  2. Pansy, mie mi-au placut ambele variante; oricum, e un dulce foarte usor de facut.
    O sa incerc si eu sa pun zeama in compozitie. Multumesc pentru vizita!

    RăspundețiȘtergere
  3. Am si eu Cartea regala de bucate, o sa-l incerc ;-)

    RăspundețiȘtergere
  4. Mie mi-a placut mai mult fara sirop. Delicioasa!!

    RăspundețiȘtergere