marți, 14 iunie 2011

Prăjitură cu cremă de vanilie


Sa va povestesc: (asa, cu ochii impaienjeniti de somn, doar m-am apucat de scris postarea asta acum vreo 3 ore...) gainile mai pun de-o greva din cand in cand :) De cumparat nu cumpar, decat foarte rar. Cu doar 2 oua in casa ce era sa fac?? Am apelat la reteta de aici. Am impartit compozitia rezultata in trei (din ochi) si am copt pe rand trei foi, in tava tapetata cu hartie de copt. Pana a iesit scobitoarea curata (cred ca vreo 20 de minute de foaie, dar nu mai stiu exact; ma bazez pe voi, stiu ca nu veti da gres!).

Pentru crema am folosit 400 ml lapte,
(cele) 2 oua,
4 linguri zahar,
2,5 linguri faina,
esenta de vanilie,
200 ml frisca (puteti folosi un pachet de unt).


Ok... odata foile coapte am trecut la prepararea cremei. Am mixat bine ouale cu zaharul si un praf de sare, pana si-au marit volumul si s-au albit. Am adaugat faina, mixand in continuare.


Am adaugat si laptele in compozitie, treptat, mixand pentru incorporare.


Am pus vasul in care am pregatit compozitia pe aragaz, la foc mediu si am amestecat mereu pana cand crema a capatat consistenta unei budinci. Am lasat sa se racoreasca.


In compozitia rece am amestecat esenta si frisca batuta. Se poate incorpora amestecul de ou, faina si lapte, lingura cu lingura, in unt frecat spuma. Eu am preferat frisca.

Am insiropat foile cu un sirop facut din apa, zahar si esenta de rom.
Am montat prajitura pe un platou, astfel: foaie, 1/2 din crema...


... foaie, restul de crema, ultima foaie; am ornat cu fulgi de cocos. Din belsug. Si am dat la frigider.


A iesit foarte buna, de fapt mie una imi place tare mult crema de vanilie, as consuma-o si ca atare, in cantitati industriale...


Am portionat-o inainte de servire.


Inca un detaliu...

4 comentarii: