miercuri, 13 iulie 2011

Dulceață de vișine


Ma gandeam... ce tot atata zmeura? Iaca o dulceata de visine, numai buna pentru umplut clatite sau gogosi :P


Ziceam de zmeura, ca s-a copt multa, ei bine, nici cu visinile nu mi-e rusine, am avut recolta frumoasa! Printre altele am pregatit dulceata.
Cantitati? Ei bine, cum se spune pe la noi, "kil pe kil" :)

Am fiert separat trei portii de dulceata; acum va vorbesc despre una dintre ele :)
Am spalat si ales de samburi 1,5 kg visine. Peste ele am pus 1,5 kg zahar; le-am lasat cateva ore (cat am ales alte... visine) sa-si lase sucul, dupa care le-am pus la fiert, la foc mic, pana a inceput sa se lege siropul (putin sirop pus pe farfurie ramane ca un bob). In timpul fierberii am cules spuma care s-a format. Cand nu se mai formeaza spuma obisnuiesc sa adaug la fiert 2-3 felii de lamaie si 1-2 crengute de menta. Sa stiti ca m-am purtat atent cu dulceata, am amestecat-o foarte usor, cu o lingura de lemn (pe care o folosesc doar la dulceturi).
Cand a fost gata am pus-o fierbinte in borcane (curate, uscate...). Am intors borcanele cu fundul in sus, cca 15 minute, dupa care le-am acoperit si le-am lasat la racit.
Evident, am oprit putina dulceata pentru sedinta foto.


Fiti pe faza, urmeaza alte postari cu... zmeura :D

10 comentarii:

  1. Unde dau, tot dulceata de visine, ador dulceata de visine , Alexandrina nota 10!!!! Pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. ma uciziiii.zmeura ,visine,zmeura..deci tot ce nu se gaseste la mine.plec mereu plangand de pofta de la tine.are o culoare foarte frumoasa dulcata ta.cum se face ca nu folosesti gelfix?
    pupicei

    RăspundețiȘtergere
  3. @ Sarah, multumesc! Nu pun niciodata in conserve fixuri :D Sterilizez bine borcanele si atat. Sarea, otetul, la muraturi, zaharul, la dulceturi isi fac bine treaba. Singura concesie o reprezinta aspirinele de la visinile puse la borcan. In rest, cat mai natural posibil.
    Imi pare rau ca nu ai la indemana zmeura si visine, ti-as trimite eu cateva vagoane, daca as putea.

    RăspundețiȘtergere
  4. Alexandrino, vreau si eu un borcanel, dau la schimb prune daca-ti plac...Ce bine ar merge intr-o clatita ... yamiii... uite asa imi fac pofta singurica si am sa trimit barbatul sa caute o planta de visine, ca in tara am multe in gradina si mai am si din alea altoite care sint mai mari si mai dulci... dar aici, n-am visine... uuuuaaaaa, pling...

    RăspundețiȘtergere
  5. Mi-a placut chestia cu "kil pe kil"asa se spunea in moldova,mama mea folosea expresia asta!Iar dulceata asta pot spune cu mana pe inima ca-i o bunatatae pentru ca exact asa o facea si mama mea....Am mai spus si alte dati ca mama mea avea 3 visini mari in gradina,deci tot ce se facea cu visine nu ne lipsea...si erau atat de bune!!!!Cand eram mica nu avea congelator si punea visine cu aspirine la borcane de 3 "kili"...
    ce timpuri si ce aduceri aminte...
    Te pup si multumesc pentru traditiile care le continui!!!!

    RăspundețiȘtergere
  6. @ Daniela, accept schimbul, cu mare placere :)
    @ Petronela, multumesc mult pentru aprecieri!

    RăspundețiȘtergere
  7. Cum sa fac sa primesc si eu o portie de visine? :) ca am decat zmeura la schimb :)))

    RăspundețiȘtergere
  8. Tare faina a iesit, ce buna, nu numai la clatite si pe pita prospata.

    RăspundețiȘtergere
  9. Una dintre preferatele mele, vreau si eu macar asa o kila :)))
    Pupici

    RăspundețiȘtergere