duminică, 10 iulie 2011

Gem de zmeură


Gem. Dar nu de foame ci de zmeura :D
Deci, daca e sa tinem cont de canicula... dimineata, pe racoare, sau seara, pregatiti un gem dulce acrisor, gemul gemurilor, din punctul meu de vedere.
Ce sa zic, mai greu a fost cu recoltatul, si acum mai am ceva semne pe maini, pe antebrate :D Nu-i bai!

*Edit: particip si cu acesta reteta la provocarea lunii iulie Dulce Romanie 2011, gazduita luna acesta de FLORY.*

Dupa ce am cules zmeura, am spalat-o usor, cu miscari delicate; nu am lasat jetul de apa sa curga direct ci am scufundat-o intr-un castron cu apa. Apoi am lasat-o in apa, circa 30 de minute. Am scos-o intr-o strecuratoare.


Strecurata, zmeura pe care intetionam sa o fac gem, avea 600 de grame.
La aceasta cantitate am folosit 300 de grame de zahar.
Am presarat zmeura cu zahar si am asteptat sa-si lase sucul.


Am fiert apoi la foc mic, amestecand din cand in cand, sa nu se prinda gemul de vas.
Cand am considerat siropul ajuns la consistenta dorita (in cazul meu, mai dens), am oprit focul.

Am preferat sa sterilizez 15 minute gemul.

Poftiti, gustati. Verdictul nostru? "Ex-ce-len-ta!!"


P.S. O parte din zmeura am congelat-o, dupa metoda oferita de Ina Gasiti acolo cateva sfaturi, despre cum sa va purtati cu zmeura. Multumesc pentru idee!!

Ei, ce ziceti?

15 comentarii:

  1. foarte armat gemul de zmeura.imi aduc aminte ca a facut mami intr-un an in cantitate industriala :))) a adus tati zmeura multa atunci.la mine acum e atat de scumpa si se gaseste atat de greu ca nu apuc sa o vad gem.pupicei
    PS:foarte frumos congelata zmeura ta.am vazut metodat la Ina dar iti trebuie rabdare de chinez batran sa asezi fiecare fruct pe tava.

    RăspundețiȘtergere
  2. arata super delicios! Dar la mine nu e racoare nici noaptea, si aerulconditionat m-a cam naucit.
    Vad ca la tine merg comentariile,la mine nu merg, uneori nici sa le public nu pot! Multumesc pt vot! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. @ Sarah, chinez batran m-am autointitulat :D Am tinut neaparat sa am asa ceva in congelator, dar am pus si in pungute zmeura, pentru creme.

    @ Ana, cu placere!

    RăspundețiȘtergere
  4. Numai bunatati ai facut cat am lipsit, bravo...

    RăspundețiȘtergere
  5. Bun de tot gemul de zmeura si cea congelata arata perfect!

    RăspundețiȘtergere
  6. yum yum, arata bine :) tocmai bun pentru un ceai la micul dejun!

    RăspundețiȘtergere
  7. Ce bunatate,ador gemul de zmeura!Te invit cu drag la provocarea lunii Iulie!pupici!

    RăspundețiȘtergere
  8. Ador gemul de zmeura.Ti-a iesit super.
    Te pup si-ti doresc o saptamana frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
  9. Ce bine arata, mi-ai facut pofta... dar stau cumintica, ca ale mele le-am bagat la congelator pentru la iarna... asa ca ma autoservesc de la tine... Pupici si-o saptamina minunata !!!

    RăspundețiȘtergere
  10. Sunt innebunita dupa gemul din fructe de padure... Un gust minunat!! unde gasesc si eu oare zmeura la kg?? proaspata// hmmm trebuie sa dau o tura prin piata.. Pupici

    RăspundețiȘtergere
  11. AS vrea si eu macar o felie cu gem din zmeura!!! eu nu am alta alternativa decat gemul organic cumparat :) te invidiez sincer!

    RăspundețiȘtergere
  12. Eu anul asta inca n-am papat zmeura :(.
    Arata tare bine!

    RăspundețiȘtergere
  13. Ce mult ai muncit in ultima vreme, numai bunatati ai facut. Pupici, imi place tot ce ai gatit.

    RăspundețiȘtergere