duminică, 24 iulie 2011

Tort cu mousse de vișine


Luna acesta a fost una dedicata fructelor :) Sa-mi fie cu iertare, dar nu m-am putut abtine :))
Spuneam pe FB, aici, ceva despre un tort cu mousse de visine...
Iata ce a iesit...


Ingrediente: un blat de cacao, din 4 oua, realizat dupa metoda de aici;
sirop clasic (apa, zahar, esenta de rom - eu am insiropat bine blatul, asa am comanda de fiecare data);
mousse de visine (am tras cu ochiul aici si aici): 300 g visine, fara samburi, 200 ml apa, 4-5 linguri zahar, 1 (2) plic gelatina, 300 ml frisca.
Mie mi-au ramas visine de aici, nu am mai stat pe ganduri si le-am folosit.

Mai intai am blenduit visinile.


Piureul obtinut l-am amestecat cu 200 ml apa si cu zahar (4-5 linguri, puneti dupa cum va place, mai dulce... mai acrisor...); l-am pus la fiert.


Dupa ce s-a dizolvat zaharul am pus in piureul de visine, luat de pe foc, gelatina hidratata in prealabil, timp de 10 minute, in apa rece (cat s-o acopere). Intai am pus doar un plic, dupa care am mai pus unul, mi se parea ca nu se incheaga bine viitorul meu mousse.

Am batut frisca.

Am inceput sa pun in frisca piureul de visine, in vreo trei transe...


... si am mixat pentru incorporare.


Pentru montarea blatului m-am folosit de un platou si de inelul formei detasabile pentru tort. Am asezat blatul pe platou, l-am insiropat bine, bine, si am turnat deasupra mousse-ul obtinut (pe care l-am tinut cca 5 minute la frigider, cat sa-l vad ca se "prinde").


Am dat la rece, peste noapte.
A doua zi am scos inelul formei detasabile si am ornat tortul, simplu, cu fructe, dupa o idee de-a Antoninei.


Eu am folosit zmeura, visine, felii de piersica si frunze de menta.


Si gata.

13 comentarii:

  1. m-ai lesinat cu totul.salivez,salivez.tare bine arata.pupic si o duminica minunata!

    RăspundețiȘtergere
  2. Delicios!Ador prajiturile cu fructe!

    RăspundețiȘtergere
  3. Imi place creativitate. O zi placuta...

    RăspundețiȘtergere
  4. Visinica, visinea... iar ma-nnebunesti mata !!! (adica mataluta, ca eu mi-s moldovencuta) Arata foarte bine, vorba lui Sarah, am lesinat in fata computatorului...

    RăspundețiȘtergere
  5. Va multumesc pentru aprecieri!!
    Daniela, mi-au placut versurile :)

    RăspundețiȘtergere
  6. mia, miam,delicios, racoros si bland! :) Feliuta e pt noi ca salivam :))

    RăspundețiȘtergere
  7. Si mie imi place tot ce este cu fructe.
    Pup si seara buna!

    RăspundețiȘtergere
  8. Vai ,eu am spus la toti ca mor dupa visine si voi ma innebuniti cu torturi cu visine....(si la Alynusa am vazut)deci nu mai intru pe blog pana nu se termina sezonul visinelor!!!!!!!!
    Imi place foarte mult cum ti-a iesit
    Iti doresc o saptamana minunata!!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Splendida! Che tentazione! Io sono golosissima! Ti seguo da Roma, Italia.

    RăspundețiȘtergere
  10. yummmyyyy :)
    arata minunat si cu siguranta e delicios!

    RăspundețiȘtergere
  11. Va multumesc pentru vizite si comentarii!!
    Grazie, Ciccia!

    RăspundețiȘtergere
  12. Foarte apetisant,extrem îmbietor desertul asta!

    RăspundețiȘtergere
  13. Acum am vazut iubita ce tort minunat ai realizat!! grozav arata!! si tare delicios! pupici multi si multumesc de link ;)

    RăspundețiȘtergere