duminică, 22 aprilie 2012

Pancakes cu miere și mac

DSC04085

O reteta pregatita pentru Provocarea lunii aprilie 2012 ”Dulce Romanie”, gazduita de Alina.

DSC04078

Ingrediente: 200 g faina,
250 ml lapte,
3 linguri ulei,
2 oua,
un praf de sare,
2,5 linguri zahar,
1,5 lingurita praf de copt,
1/4 lingurita bicarbonat,
1 lingura mac,
1,5 linguri miere (data viitoare cred ca o sa pun ceva mai multa).

DSC04092

Separ ouale; mixez spuma albusurile.
Galbenusurile le mixez cu un praf de sare, dupa care adaug laptele si uleiul; amestec bine. Adaug si mierea.
Amestec faina cu zaharul, bicarbonatul si praful de copt, dupa care cern mixul obtinut. Adaug macul. Incorporez ingredientele uscate in galbenusurile amestecate cu lapte si ulei, amestec pana le omogenizez, dupa care adaug si albusurile. Amestec usor, cu un tel, de jos in sus.
Obtin o compozitie pufoasa, avand consistenta asemanatoare cu aluatul de pandispan.

Incing tigaia de clatite (a mea e din aceea teflonata) si o ung cu putin unt; sterg bine cu un servetel toata suprafata tigaii, ca sa obtin o culoare uniforma (nu mai repet operatiunea, e suficient s-o fac inainte de a coace pancakes-urile).

DSC04072

Iau cu un polonic din compozitie si torn aluatul in centrul tigaii; cand incep sa apara besicute la suprafata intorc cu grija pancake-ul cu o spatula de lemn. Mai las putin si scot din tigaie clatituta. Si tot asa, pana termin compozitia.

Le-am consumat ca atare, dar si cu putina miere.

DSC04077

Pofta mare!
Reteta de baza by Laura Adamache

DSC04093

12 comentarii:

  1. Eu servesc una fara miere, ca-i pun o tira de dulceata... De cite ori deschid blogul tau, imi vine sa apuc de coada citeva ridichi si sa iau si vreo doi castraveti... vezi de dor mi-e de salata, nu ?!

    RăspundețiȘtergere
  2. si tu ti-ai luat scandurici?...nu ma mai joc, merg sa rup gardu":P. Glumesc, arata delicios.....pup

    RăspundețiȘtergere
  3. @ Daniela, de aia am si ales poza cu ridichile, ca e de sezon ;)
    @ Dia, nu e scandurica, e masa din curte; pozez de ceva timp pe ea, mi -a parut mai simpatic ;)

    Va multumesc pentru vizita!

    RăspundețiȘtergere
  4. Chiar azi ma gandeam sa fac niste pancakes , dar am fost cam lenoasa !!! :) Maine nu mai au scapare !!! ;)

    RăspundețiȘtergere
  5. De mult sunt in asteptare , dar cred ca am sa le fac in zilele acestea, pana atunci servesc de la tine! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  6. Delicioase! Arata super in cosulet:) Pup!

    RăspundețiȘtergere
  7. Ce poze frumoase!!! Super combinatie!
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  8. Delicioase! unde ai pus cosuletul? sa merg sa il iau :D

    RăspundețiȘtergere
  9. Foarte bune trebuie sa fie.
    Te pup cu drag.

    RăspundețiȘtergere
  10. Delicioase... si eu le-am facut acum vreo 3 zile, exact cu aceeasi reteta. Pup!

    RăspundețiȘtergere
  11. Ingenioasa ideea cu macul , imi place .

    RăspundețiȘtergere
  12. Va multumesc frumos pentru vizite si comentarii!

    RăspundețiȘtergere