luni, 12 august 2013

Negresă de post

DSC06564

Am gasit aceasta reteta pe blogul lui Miha; am testat-o imediat cum am descoperit-o, desi postez abia acum... Este delicioasa, am repetat reteta de cateva ori, ma rog, pana am terminat dulceata de trandafiri :)) Dar, acum am cateva borcanele, deci, in curand le consum :D

DSC06556

Ingrediente: 2 cani de faina,

100 g zahar,

3 linguri cacao

1/2 cana nuca macinata,

1 plic praf de copt,

1 cana si jumatata apa minerala,

1/2 cana ulei,

300 g dulceata de trandafiri.

Glazura: 2 linguri cacao, 3 linguri zahar, 1 lingura ulei, 3 linguri apa, esenta de rom.

DSC06561

Amestecam intr-un castron faina, zaharul, cacaua, praful de copt, nuca si un praf de sare.

Turnam uleiul, apoi apa si omogenizam cu un tel.

Incorporam dulceata, amestecand bine.

Turnam compozitia intr-o tava tapetata cu hartie de copt (20/30). Coacem la foc mediu pana suprafata prajiturii, la atingere, este ferma. (Sa spun drept, nu mai retin cat am lasat-o in cuptor). Lasam blatul sa se raceasca in tava.

DSC06558

Pentru glazura amestecam intr-o craticioara cacaua si zaharul, turnam apa si uleiul si fierbem la foc mic, pana ajunge glazura la consistenta dorita. O turnam calduta peste blat; lasam sa se raceasca bine glazura.

DSC06547

Taiem, papam, etc. Blatul e moale, umed. Delicios! Multumesc, Miha!

DSC06563

10 comentarii:

  1. Ma bucur tare mult ca ti-a placut! Ti-a iesit tare frumoasa! >:D<

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna seara!Din atatea retete am ales una care a dat gres,nu mi-a crescut.Era o reteta cu bicarbonat stins in otet,nu stiu daca asta a fost motivul.Am gasit aceasta reteta si maine vreau s-o fac,sper sa-mi iasa.Vreau sa te intreb:nu-i prea multa dulceata?In reteta care am facut-o erau doar 3 linguri de gem,dulceata.Multumesc!O seara buna!

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna! Imi pare rau ca nu ti-a crescut prajitura aceea, o fi fost faina, o fi fost bicarbonatul...
    In ceea ce priveste aceasta prajitura sa stii ca nu e prea multa dulceata, eu am facut prajitura asta de mai multe ori, de fiecare data am folosit un borcanel de dulceata, fara gres (si nu doar de trandafiri). Eu de multe ori mai ajut aluatul de post combinand praful de copt, pus in faina cernuta cu niste bicarbonat stins in otet sau zeama de lamaie; de data asta am folosit doar praf de copt, dupa cum prevede reteta. In rest am grija sa incing mai intai cuptorul, apoi cand bag prajitura la copt o tin 5 minute la un foc mai iute si apoi reduc temperatura, nu deschid cuptorul in primele 20 de minute... A, si sa nu o lasi foarte mult in cuptor, eu am lasat-o o data in cuptor, dupa ce am stins focul, sa se raceasca si mi-a iesit cam uscatica, nu mai avea acea textura umeda si moale, care sper ca se vede in fotografii.
    Iti doresc succes, sper sa-ti iasa!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru sfaturi si pentru raspuns.Am respectat ce mi-ai zis si am executat aceasta prajitura. Am dublat cantitatile, a crescut dar cand am stins cuptorul s-a lasat. Am taiat-o dupa ce s-a racit si la mijloc zici ca e o crema, nu e pufoasa... Imi pare rau ca nu am reusit, cred ca eu sunt de vina

      Ștergere
    2. Eu cred ca nu trebuie sa te descurajezi; nici mie nu mi-a iesit totul, intotdeauna. Ce-i drept, reteta asta nu mi-a creat niciodata probleme, de fapt nicio reteta de la Miha nu mi-a creat probleme. Acum, ma tot gandesc, poate ar fi trebuit sa stea la copt putin mai mult, ori poate mai mergea un pic de faina... Oricum prajitura e una cu blat umed, molcut, dar daca zici ca era ca o crema, cred ca mai mergeau cateva minute la cuptor... Eu coc prajiturile la 175-180 de grade, asa merge cuptorul meu. Cam 30 - 35 de minute, iar la cele de post chiar mai mult. Compozitia pe care o torn in tava are, de regula, aspectul unei smantani mai groase... Eu zic sa mai incerci, nu neaparat aceasta reteta, odata ce ti se "formeaza mana", sa zic asa, o sa ti se para totul o joaca.
      Imi pare rau ca-ti raspund asa tarziu, tare ocupata sunt zilele astea. Eu iti doresc mult succes si mult spor in ceea ce-ti propui sa faci, si sper sa mai treci pe acest blog, cu vesti bune despre ispravile tale culinare. Sarbatori fericite!

      Ștergere
    3. Iti multumesc pentru incurajari si pentru raspuns!Esti o draguta!Cu siguranta o sa te urmaresc mereu.Abia astept sa vad ce pregatesti de craciun...Sarbatori linistite si fericite alaturi de familie!Elena.

      Ștergere