miercuri, 5 august 2015

Tort cu trei tipuri de mousse

DSC02412

Cu ceva timp in urma am pregatit un tort, pentru a-mi aniversa ziua de nastere; reteta am gasit-o pe blogul lui Teo. Mi-a placut foarte mult rezultatul.
P.S. Frisca si ciocolata le-am luat de la Lidl.


DSC02456

Ingrediente blat: 
50 g faina,
80 g cacao,
120 g unt,
150 g zahar,
2 oua,
esenta de vanilie,
un praf de sare,
1/2 lingurita praf de copt.

Topim untul, zaharul si esenta de vanilie, intr-o cratita/tigaie mai mare, fara a le lasa sa fiarba (lasam vasul pe foc pana se topeste zaharul). Lasam la racit compozitia; cand ajunge la temperatura camerei punem ouale si amestecam bine. Incorporam faina cernuta impreuna cu cacaua, praful de copt si sarea, dupa care amestecam pana la omogenizare. Punem compozitia in tava tapetata cu hartie de copt si coacem, la 160 de grade, cca 22 de minute. Sau pana trece testul scobitorii.

Lasam blatul sa se raceasca in forma de copt, dupa care il scoatem cu grija, inlaturam hartia; tapetam cu folie alimentara forma de copt si asezam blatul inapoi in forma.

DSC02452

Mousse de ciocolata cu lapte:
200 g ciocolata cu lapte Fin Carre, tocata marunt,
250 ml smantana dulce pentru frisca Pilos,
2 lingurite gelatina Dr. Oetker,
2 linguri apa.

Topim ciocolata intr-o craticioara, impreuna cu 150 ml smantana, la foc mic si amestecand continuu, pana obtinem o crema lucioasa. Lasam la racit.
Separat hidratam gelatina in cele doua linguri de apa, timp de 10 minute, apoi batem restul de 100 ml smantana ramasa.
Tinem gelatina hidratata pe un vas cu apa fierbinte (la bain marie) pana se lichefiaza (sau o topiti in cuptorul cu microunde, 10 secunde). Gelatina nu trebuie sa fiarba ci doar sa devina lichida.
Amestecam ciocolata topita cu gelatina, foarte bine, apoi o incorporam in frisca batuta, cu miscari largi, de jos in sus, ajutandu-ne de o spatula.
Turnam mousse-ul peste blat, nivelam si dam forma de tort la frigider, cca 1 ora.

Mousse de zmeura:
250 g zmeura,
200 g ciocolata alba Bellarom, tocata marunt,
250 ml smantana dulce pentru frisca Pilos,
2 lingurite gelatina Dr. Oetker,
2 linguri apa.

Procedam ca mai sus, punand la topit ciocolata impreuna cu 150 ml smantana dulce. Cat se raceste compozitia de ciocolata dam zmeura prin blender, pentru a obtine un piure; trecem pireul prin sita, pentru a elimina samburii. Pregatim gelatina, ca mai sus, batem 100 de ml de smantana.
Incorporam piureul de zmeura in ciocolata,  adaugam gelatina, omogenizam, apoi incorporam frisca batuta, cu atentie.
Turnam compozitia peste mousse-ul de ciocolata cu lapte, care ar trebui sa fie suficient de ferm, pentru a sustine noul strat, nivelam, dam la rece.

Mousse de cicolata alba:

200 g ciocolata alba Bellarom, tocata marunt,
250 ml smantana dulce pentru frisca Pilos,
2 lingurite gelatina Dr. Oetker,
2 linguri apa.

Mousse-ul de ciocolata alba se prepara la fel cu cel de zmeura, dar fara zmeura :) Turnam si ultimul strat al tortului, nivelam si dam la rece, cateva ore (sau peste noapte).

DSC02448

Pentru decor am dat prin blender (apoi prin sita) 50 g fructe de padure, pe care le-am amestecat cu 2 linguri zahar si 100 ml apa, apoi le-am pus la fiert, sa prinda consistenta; cand fructele erau aproape gata am pus 1 lingurita de gelatina hidratata, apoi topita, am amestecat bine si am turnat peste tort.
Am lasat iar la rece, apoi am pus deasupra niste zmeura si niste ciocolata, data pe razatoare.

DSC02410

DSC02428

DSC02431

DSC02433

DSC02440

DSC02449

Ne-a placut foarte mult :)

4 comentarii:

  1. Acum sunt la serviciu si nu am mancat nimic. Cand ma uit la pozele tale cu tortul, imi vine sa ling monitorul. Yum Yum !!

    RăspundețiȘtergere
  2. O reteta delicioasa! Arata minunat! O sa o incerc cu ocazia petrecerii pe care o sa o am in acest week-end.

    RăspundețiȘtergere