luni, 31 august 2015

Tort de ciocolată cu nuci, migdale şi caramel

DSC02463

Raw vegan, pentru ca am vrut sa vad si eu ce gust poate avea un asemenea desert. Si pentru ca e o noua luna de Virtual Hug, imbratisarea virtuala din august merge catre GustVerde.


Cel mai mult mi-a placut caramelul, a avut un gust deosebit. Cu siguranta voi mai incerca si alte retete de acest fel.

Ingrediente blat:

195 g migdale,
150 g nuci,
150 g curmale fara samburi (daca sunt mai tari trebuie inmuiate in apa calda, timp de 30 de minute),
35 g cacao,
2 linguri sirop artar (sau miere/alt indulcitor),
1 banana.

Am pus toate ingredientele, cu exceptia bananei, in robot si le-am mixat cateva minute, pana s-au omogenizat.
Eu am folosit o tavita, captusita cu folie alimentara, in care am presat bine jumatate din compozitie, apoi am asezat rondele de banana si la urma, restul compozitiei pentru blat. Am dat la congelator 2 ore.

DSC02467

Ingrediente caramel:
140 ml lapte de cocos,
5 linguri ulei de cocos (topit la bain marie),
140 g curmale moi, fara samburi,
150 g caju (pus la inmuiat cu cel putin doua ore inainte),
1 lingurita zeama de lamaie,
1/2 lingurita esenta de vanilie,
1/2 lingurita scortisoara,
1/2 lingurita nucsoara,
un praf de sare.

Am pus ingredientele, in ordinea data mai sus, in blender si le-am omogenizat.

DSC02469

Am turnat caramelul peste blat si am decorat cu nuci si cacao.

DSC02462

4 comentarii: