marți, 23 februarie 2010

Pască cu ciocolată

Am pregatit-o anul trecut; reteta o cunosteam deja, de la cumnata mea, dar m-am hotarat s-o incerc si eu. Am s-o pregatesc si in acest an, de Paste, impreuna cu minunatul cozonac Rosenkranz.
Ok, o rectificare, ingredientele pentru umplutura eu le-am dublat, sa-mi iasa stratul mai inalt. Arata cam asa...

DSC07541





Am avut nevoie de urmatoarele ingrediente:
Aluat: 200g faina, 100g margarina/unt, 100g zahar, 1 lingura cacao, 1 ou, 1 praf de copt.
Umplutura: 8 oua, 200g finetti, 4 linguri cacao, 4 linguri faina, cca. 200 ml lapte, 300 g zahar, 200g unt, esenta de vanilie, un praf de sare.

Mai intai am separat cele 8 oua. Albusurile le-am batut bine cu un praf de sare, adaugand treptat si zaharul; am mixat pana a fost gata bezeaua. Am adaugat pe rand galbenusurile, mixand dupa fiecare, pentru incorporare.
Am adaugat si finetti, si esenta de vanilie, la fel mixand pentru incorporare.



Compozitia rezultata am pus-o pe foc (pe baie de aburi), in timp ce amestecam cu telul am pus si faina amestecata cu cacaua, cate putin, amestecand continuu pentru incorporare dar si ca sa nu se lipeasca de vas crema.
Compozitia se subtiaza (un pic) cu laptele, turnat treptat. Am amestecat cu telul, cu grija, si am tinut pe baia de aburi pana s-a ingrosat umplutura, cam ca o budinca. Cand a fost gata am dat deoparte si am lasat sa se raceasca.



Ingredientele pentru aluat eu le-am pus in robot (untul/margarina se pune bucatele, iar praful de copt se amesteca cu faina, cernuta).



Se amesteca bine pana rezulta o bila de aluat, destul de lipicios.



Pentru copt eu am folosit o forma de tort, cu diametrul de 24 cm. Aluatul l-am intins cu mana, tapetand forma de tort (pe pereti am pus aluat cam jumatate din inaltimea formei). Forma de tort am uns-o, in prealabil, cu putin ulei si am tapetat-o cu hartie de copt. (Cat am intins aluatul mi-am muiat din cand in cand degetele in putin ulei, pentru ca sa pot intinde foaia).
Dupa ce am pregatit aluatul am frecat untul (eu am folosit mixerul), dupa care am incorporat in unt, lingura cu lingura, crema racita.



Compozitia rezultata se toarna peste aluat...



... se niveleaza putin cu o lingura si se da la copt, cam 45-50 minute. Eu am verificat-o cu o scobitoare.
Nu am scos pasca din forma pana nu s-a racit.
Aluatul poate fi folosit si la o pasca cu branza.

Un comentariu: