marți, 18 ianuarie 2011

Negresă glazurată, de post

Uf, da` buna-i! Reteta o am de la cumnata-mea, prajitura am pregatit-o la Craciun, s-a topit rapid.



Ingrediente:
1/4 cana ulei,
1 si 1/2 cana zahar,
2 cani apa (eu am pus minerala),
3 cani faina (sau cat intra pentru a rezulta o compozitie ca o smantana mai groasa),
1/2 cana nuca macinata (eu am pus si vreo doua linguri de nuca de cocos),
1 praf de copt+1 lingurita bicarbonat (stins cu cateva picaturi de otet sau zeama de lamaie),
3 linguri cacao (iar cacao!),
1 praf de sare,
3-4 linguri gem (chiar 5-6 :) ),
2 plicuri glazura de ciocolata de la Dr. Oetker.



Mod de preparare: greu, foarte greu.
Am pus intr-un castron uleiul, zaharul, apa, sarea, gemul, am mixat putin cat sa se amestece ingredientele mai sus mentionate, apoi am adaugat si nuca, faina+cacaua, praful de copt (cernut impreuna cu faina), bicarbonatul si iar am mixat.
Compozitia rezultata am turnat-o in tava tapetata cu hartie de copt; am tinut prajitura in cuptor cam 45 de minute, intai la foc iute (5-10 minute), mai apoi la 180 de grade.
Am verificat prajitura cu scobitoarea, si dupa ce s-a copt, am scos tava din cuptor. Am lasat-o putin sa se racoreasca si am turnat deasupra glazura, preparata dupa instructiunile de pe pachet.



Si gata :)
In poze prajitura e a` din dreapta; in stanga e bounty bars...

5 comentarii:

  1. o prajitura care nu accepta refuz!

    RăspundețiȘtergere
  2. nu prea sunt eu moarta dupa retetele de post, dar negresa ta arata tare bine, mai ales ca e cu ciocolata!...si foarte usor de facut.

    RăspundețiȘtergere
  3. foarte practica si foarte gustoasa

    RăspundețiȘtergere
  4. Arata tare bine negresa ta... Si eu am o negresa de post cu glazura dar am mai pus si un motz de frisca vegetala...

    RăspundețiȘtergere