sâmbătă, 14 mai 2011

Salată cu ton și cartofi


O alta reteta din Practic in bucatarie. Destul de interesanta, mai ales datorita modului de prezentare.
Recunosc ca nu am acordat suficienta atentie finisajelor, detaliilor, dar produsul final a fost bun la gust.


Ingrediente: 1 kg cartofi,
250 g ton in ulei (eu am cumparat direct ton maruntit, in reteta originala scria "ton bucati"),
1 lamaie,
50 g masline (umplute cu ardei, eu am folosit simple),
3 oua,
1/2 ceapa rosie,
2 linguri smantana (sau maioneza),
1 legatura patrunjel,
sare, piper.

Am fiert mai intai ouale; cartofii curatati si taiati cubulete, i-am fiert ca pentru piure, in apa usor sarata. I-am scurs si i-am zdrobit. Pasta de cartofi am mixat-o impreuna cu patrunjelul tocat, sare, piper si zeama de la o jumatate de lamaie.


Tonul, scurs de ulei, l-am amestecat cu ceapa rosie, tocata marunt, cu zeama de la cealalta jumatate de lamaie, smantana, sare, piper (dupa gust).


Am tapetat un vas jena cu folie de plastic, apoi cu 3/4 din pasta de cartofi.
Am intins jumatata din cantitatea de ton, apoi am pus maslinele si ouale decojite si taiate felii.



Am acoperit cu pasta de peste ramasa si cu un strat de pasta de cartfoi.
Am dat la rece (se tine minim o ora la frigider).


Am rasturnat salata pe un platou si am indepartat folia.
Decorati dupa preferinta.
Daca doriti folositi mai putina zeama de lamaie.

5 comentarii:

  1. arata foarte bine! cred ca este o salata foarte satioasa

    RăspundețiȘtergere
  2. arata grozav!!!!!!!
    si imi place si numele tau, nu am mai auzit pana acum, foarte frumos.
    :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte apetisanta salata. Mi-am notat-o si eu, merci! :*

    RăspundețiȘtergere
  4. arata bine si chair foarte interesanta combinatia

    RăspundețiȘtergere
  5. Interesant , bun, frumos.Imi place tare mult.

    RăspundețiȘtergere