duminică, 26 februarie 2012

Tort de șampanie

DSC03408

Va vine sa credeti ca l-am facut anul trecut, de Revelion si il postez abia acum?

M-am inspirat de la Laura Sava; demult ma tenta acest tort, ma bucur ca am reusit sa-l pregatesc.

Mai intai va prezint cateva instantanee..

DSC03409

DSC03405

DSC03413

Fiind cam pe fuga, cu atatea pregatiri pentru Anul Nou, am apelat la un blat de tort din comert. Pe care l-am imbatat cu putina sampanie. In rest, m-am tinut de reteta Laurei.

Ingrediente:
1 blat de tort din comert,
2 linguri jeleu de zmeura (eu am folosit niste gem de zmeura, home made, amestecat cu sirop de zmeura),
2 oua,
50 g zahar,
125 ml sampanie,
coaja rasa de lamaie,
10 g gelatina,
400 ml frisca.

Am incalzit 4 linguri cu gem de zmeura impreuna cu 2 linguri de sirop, dupa care am turnat gemul cald peste o foaie de blat.

DSC03327

Am acoperit cu o foaie de blat. In jurul lor am pus inelul detasabil al formei de copt.
Galbenusurile le-am batut spuma cu zaharul, apoi am adaugat sampania.

DSC03328

Am hidratat gelatina, api am tinut-o la bain marie pana s-a lichefiat; am adaugat-o la crema. Am pus coaja de lamaie, am incorporat si albusurile batute spuma, si mai apoi 200 ml frisca batuta.

DSC03332

Am omogenizat, am turnat crema peste blat si am acoperit cu cea de-a treia foaie de blat.

Am dat la rece pentru 4 ore. Am scos tortul din frigider si am inlaturat inelul detasabl.

DSC03348

Cu restul de frisca batuta am imbracat tortul. Am mai ras niste ciocolata si m-am jucat cu niste jeleu rosu, de la Dr. Oetker; am vrut sa fac niste stelute din jeleu dar nu mi-au iesit prea grozav.

DSC03352

Iata si tortul:

DSC03350

Ne-a placut foarte mult. Laura, multumesc pentru reteta!!

DSC03394

DSC03407

In fundal se observa un alt desert, pregatit tot cu sampanie si zmeura.

18 comentarii:

  1. Hmmm, ce bine arata... pacat ca e mincat... dar daca vin cu o sticla de sampanie, promiti ca mai faci unul ?! Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata super si e pe gustul meu.Te pup cu drag.

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte delicios arata!! O portie este a mea! Pupici

    RăspundețiȘtergere
  4. Fur o feliuta, ca arata tare bine!!!Si la gust cred ca e grozav de bun!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  5. Arata foarte bine! , ma servesc si eu cu o feliuta! Pup!

    RăspundețiȘtergere
  6. Arata super bine si cred ca-i tare delicios!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Mmm...numai bun pt. mine! te astept la provocarea de pe blogul meu:)

    RăspundețiȘtergere
  8. Minunat tort, demult e si pe lista mea de asteptare!

    RăspundețiȘtergere
  9. oo..ce frumos e tortul!arata minunat.. si gustul cred ca e deosebit!!

    RăspundețiȘtergere
  10. Sigur imi place si mie ,mai ales ca are frisca....trebuie sa fie delicios si aromat...
    Pupici si o saptamana placuta!!!

    RăspundețiȘtergere
  11. e un tort impunator pentru o sarbatoare pe masura!!felicitari!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  12. Iti doresc o primavara cat mai frumoasa, cu multa sanatate si numai bucurii!!!Pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  13. Ne vine sa credem ;) ... sigur a fost un deliciu !!!
    O primavara superba iti doresc !!

    RăspundețiȘtergere