luni, 1 martie 2010

Blat de tort by Laura Adamache

La mama acasa bateam bine albusurile, cu zahar, adaugam alternativ cate un galbenus si cate o lingura de faina si amestecam incet, cu lingura de lemn, "peste cap" cum se spune... Rezultat bun.
Mult mai tarziu, tusti in blogosfera culinara; mi-am schimbat modul de preparare, dupa cum am vazut la fete... Mixam galbenusurile cu zaharul, bine, bine, adaugam faina... si la urma albusurile spuma, amestecand usor... Iese bine si asa.
Intr-o zi am citit pe blogul Laurei Adamache o alta metoda, simpla, (totusi am mai vazut-o si in alta parte, la Miki, de exemplu). M-am hotarat s-o incerc si eu. Sunt extrem de incantata de rezultat! Foarte usor de preparat, mai ales daca se respecta indicatiile Laurei.
Va pun si fotografii, sa vedeti ce mi-a iesit mie; blatul respectiv l-am facut din 4 oua (neavand mai multe in casa la momentul acela, m-am hotarat sa incerc asa)...




Am folosit 4 oua, 120 g zahar, 120 g faina, un praf de sare.

Am pus ouale intr-un vas, impreuna cu zaharul, un praf de sare, si putina esenta de vanilie.



Am mixat timp de 30 de minute ouale cu zaharul si un praf de sare. M-am cam plictisit in timpul asta, dar mi-am asezat o revista in fata si am putut lectura in voie :))
S-au deschis frumos la culoare, si-au marit volumul...



Am adaugat faina, cernuta de doua ori, cate putin si am amestecat usor, cu lingura de lemn, pentru incorporare.



Am turnat compozitia in forma de tort (a mea are diametrul de 24 de cm), am lovit usor forma de masa (au aparut bulbuceii de care vorbea Laura), am nivelat cat am putut de bine si am introdus-o in cuptorul preincalzit. Am lasat la copt vreo 25 de minute, la 170 de grade...
Nu am scos forma imediat, am lasat pandispanul sa se raceasca in cuptor. Mai apoi l-am transferat pe un gratar pentru prajituri, sa se raceasca complet. Yummy!



Ingredientele trebuie sa fie la temperatura camerei...
Multumesc, Laura, pentru metoda!

Un comentariu:

  1. e superb acest blat, l-am incercat si eu si am ramas foarte multumita, incercati fetelor, nu ve-ti ramane dezamagite !!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere