miercuri, 23 iunie 2010

Negresă de post, cu vişine



O reteta simpla, numai buna pentru zilele de post.
Am folosit: 1 cana apa (minerala, daca aveti, dar nu e obligatoriu),
1 cana zahar,
1 cana ulei,
5 linguri gem de prune,
1 praf de sare,
esenta de vanilie,
1/2 plic praf de copt,
bicarbonat stins cu zeama de lamaie (1 varf cutit),
2 cani faina,
3 linguri cacao,
visine (cate doriti).

Am pus toate ingredientele (mai putin faina, cacaua si agentii de crestere) intr-un castron si am mixat putin, pentru omogenizare.



Am adaugat si faina cernuta impreuna cu cacaua si praful de copt, am pus si bicarbonatul stins. Am mixat bine. Eu am adaugat inca 2 linguri pline de faina, mi s-a parut ca aluatul o cere; compozitia avea aspectul unei smantani groase.
Am turnat totul intr-o tava tapetata cu hartie de copt (am folosit o tava ceva mai mica). Am pus deasupra visinele trecute prin faina.



Am introdus tava in cuptorul preincalzit, 10 minute la foc iute; apoi am setat cuptorul la 180 de grade si am lasat prajitura in cuptor aproape o ora. Mai verificati din cand in cand, cu o scobitoare.

Am pudrat-o cu zahar pudra.



Si o poza, mai de aproape...

2 comentarii:

  1. delicioasa!!!merge de minune langa o cescuta de cafea.
    pupici!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ai dreptate, merge bine la cafea; eu am pregatit-o si fara visine, si cu glazura de cacao deasupra, chiar ieri :)

    RăspundețiȘtergere