marți, 26 aprilie 2011

New York cheesecake


Pentru masa de Paste mi-am incercat norocul cu acest cheesecake. Reteta am descoperit-o tot in cartea Principesei Margareta a Romaniei. Mi-a placut mult si m-am decis s-o fac si eu, atat doar ca nu am folosit afine ci capsuni si putina zmeura (de la congelator).


Ingredientele pe care le-am folosit au fost urmatoarele:
Blat: 300 g biscuiti digestivi,
80-95 g unt topit,
50 g zahar,
1 lingurita scortisoara.

Umplutura: 1 plic gelatina,
60 ml apa rece,
450 g crema de branza Philapdelphia,
100-150 g zahar,
1 praf de sare,
200 g smantana grasa,
200 g smantana dulce pentru frisca.

Topping: 200 g capsuni si zmeura,
2 linguri de apa,
100 g zahar (eu am marit putin cantitatile).

Mai intai am pregatit siropul: am pus o treime din capsuni impreuna cu zaharul si cu cele doua linguri de apa, intr-un vas, la foc mediu; am lasat sa se topeasca zaharul. Am lasat la fiert pana s-a ingrosat siropul (am mai miscat vasul pentru ca siropul sa se distribuie uniform).


Iata si zmeura scoasa din congelator.


Am strecurat siropul intr-un castron si l-am lasat sa se raceasca. Capsunile fierte nu le-am aruncat ci le-am folosit la un alt "desert".


Cat s-a racit siropul am sfaramat biscuitii in robot si am pus peste ei zaharul, scortisoara si untul topit.


Am amestecat pana s-au omogenizat ingredientele.

Montati prajitura intr-o forma cu diametrul de 20-23 cm. Cum eu nu am in casa decat forme cu diametrul mult mai mare am uns cu unt o oala cu diametrul dorit, am captusit cu hartie de copt si am presat bine pasta de biscuiti pe fundul si marginile vasului, cca 2,5 cm, cu ajutorul unui pahar. Am acoperit cu folie si am dat la frigider.


In siropul racit am pus restul de capsuni si zmeura; am dat la frigider.


Am dizolvat gelatina in apa. Am mixat crema de branza pana a devenit o crema moale. Am adaugat si gelatina, pusa mai intai pe baie de aburi pana s-a lichefiat, zaharul si praful de sare. Am amestecat pana am obtinut o compozitie usoara si pufoasa.


Am batut smantana pentru frisca pana s-a intarit.


Am adaugat si smantana grasa si am incorporat-o in frisca.


Am turnat incet amestecul de smantana in crema de branza. Am omogenizat.


Am turnat compozitia peste blatul de biscuiti, am uniformizat si am dat la rece.


A doua zi am mutat prajitura pe un platou. Si am avut parte de un mic dezastru :( Am descoperit ca am doua maini stangi :)
Nu am ratat cu totul desertul, am remontat prajitura, nici nu stiu cum sa va explic modul in care am procedat; dar m-au trecut zeci de ape :)
Si am turnat deasupra siropul rece.
Ei, nu a aratat chiar rau... cred :))


Inainte de a taia prajitura am inmuiat cutitul in apa fierbinte.

13 comentarii:

  1. Nu stiu care o fi gustul cu afine, dar sigur cu capsuni si zmeura, a disparut ca prin farmec. Mi-ai facut o pofta... dar servesc o feliuta virtuala, asa nu risc sa ma ingras...

    RăspundețiȘtergere
  2. @Adela, multumesc!
    @Daniela, ce simpatica ai fost! Toppingul intr-adevar a fost foarte apreciat, ca si prajitura, de altfel.

    RăspundețiȘtergere
  3. Si mie mi-a facut cu ochiul reteta aceea. Si e buna? :)))))))

    RăspundețiȘtergere
  4. Bravo, super numai bunatati, cat am lipsit eu...

    RăspundețiȘtergere
  5. Va multumesc!
    @Laura, a fost buna prajitura :) Macar la gust mi-a iesit, aspectul... trec peste ;)

    RăspundețiȘtergere
  6. minunat arata! cred c e afost delicioasa!

    RăspundețiȘtergere
  7. Exact pe gustul meu,cine a mancat Cheesecake facut "la rece"stie de ce eu ma declar FAN nr1 de CHEESECAKE!!! Felicitari,sigur e o minunatie...
    Pupici si pe curand!!!

    RăspundețiȘtergere
  8. Exact pe gustul meu,cine a mancat Cheesecake facut "la rece"stie de ce eu ma declar FAN nr1 de CHEESECAKE!!! Felicitari,sigur e o minunatie...
    Pupici si pe curand!!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Multumesc, Petronela, pentru vizite si aprecieri!

    RăspundețiȘtergere