duminică, 18 mai 2014

Pască poloneză



Delicioasa pasca! Mi-a placut foarte mult, nici nu va mai spun cate felii am mancat :P

Reteta am preluat-o de pe blogul Irinei, careia ii multumesc pentru inspiratie! Pentru ca mi-au placut in mod deosebit retetele de pe blogul ei, pe care eu le-am incercat, ii transmit o imbratisare virtuala.



Gazda provocarii "Virtual Hug" din aceasta luna este Cerasela.



Ingrediente:

Aluat: 150 g faina,
75 g zahar pudra,
1 ou,
100 g unt/margarina moale,
150 ml lapte,
2 plicuri zahar vanilat,
2 linguri cacao,
1 plic praf de copt.

Umplutura: 500 g branza de vaci,
2 oua,
150 g zahar,
2 plicuri zahar vanilat,
1 lingura faina (eu am pus chiar trei, asa mi s-a parut necesar),
100 g stafide (pe care le-am tinut 20 de minute in apa calduta cu putina esenta de rom; apoi le-am scurs).

Glazura: 3 linguri apa,
4 linguri zahar,
3 linguri cacao,
1 lingura unt.

Facem aluatul: mixam oul cu zaharul, bine-bine, apoi adaugam untul moale si mixam iarasi. Amestecam faina cu cacaua, zaharul vanilat si praful de copt.
Adaugam si laptele in amestecul cu ou, mixam putin si apoi incorporam si ingredientele uscate. Omogenizam.

Tapetam cu hartie de copt o forma rotunda (a mea are 24 cm diametru). Turnam 3/4 din aluat, incercand sa distribuim putina compozitie si pe margini.



Coacem, in cuptorul preincalzit, la 180 de grade, timp de 12 minute.
Cam asa arata blatul, dupa cele 12 minute de stat in cuptor:



Pregatim repejor si branza, cat sta aluatul la copt timp de 12 minute.
Amestecam intr-un bol branza de vaci cu zaharul, zaharul vanilat si ouale, cu ajutorul mixerului. Adaugam apoi faina si stafidele. Mixam, omogenizam.

Turnam apoi amestecul cu branza peste aluatul copt.



Turnam peste branza restul de aluat, nivelam frumos si introducem forma in cuptor, pentru inca 35 de minute.



Cand e gata scoatem forma din cuptor, scoatem pasca cu grija (e bine sa folositi o forma de copt cu pereti detasabili) si o lasam la racit pe un gratar; hartia o indepartam dupa ce pasca s-a racit complet.



Cand pasca e rece, turnam deasupra glazura. Glazura e superba si se prepara astfel: intr-un ibric punem toate ingredientele, punem ibricul pe foc mic si amestecam pana se omogenizeaza toate.
Decorati dupa imaginatie. Eu am folosit inimioare de la Dr. Oetker si un iepuras de ciocolata.



Portionam pasca si consumam cu placere ;)



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu