vineri, 15 ianuarie 2010

Tort cu zmeură și vișine, si blat cu nuci



Pentru acest tort am folosit un blat de tort cu nuci; cca 400 g zmeura si visine (eu am folosit fructe chiar din gradina noastra), 1 iaurt (400g), 140 g zahar, 2 plicuri de gelatina, 400 ml frisca.

Fructele (alese, spalate, scurse) le-am zdrobit cu mixerul vertical.



Piureul astfel obtinut l-am amestecat cu iaurtul si zaharul.



Separat am pregatit gelatina: am hidratat-o cu 100 ml apa, 10 minute, dupa care am dizolvat-o la bain-marie, fara s-o fierb; am turnat gelatina peste iaurtul cu fructe, amestecand cu grija, dupa care am dat putin la frigider compozitia, sa se intareasca un pic. Am batut frisca (am pus de-o parte un pic de frisca pentru decor); am amestecat frisca cu iaurtul cu fructe si gelatina.
Blatul l-am taiat in trei, l-am insiropat cu zeama de compot (puteti face un sirop din apa, zahar si esenta de rom, de exemplu).
Am montat tortul pe farfuria de servit, folosind inelul detasabil al formei de tort, asa: blat, 1/2 crema, blat, restul de crema si iar blat.



Am dat tortul la frigider (sa stea minim 4 ore), dupa care l-am scos si am detasat inelul.



Am fost in pana de idei, asa ca doar l-am uns cu frisca si l-am decorat cu cateva fructe.



Iata si o sectiune...



Asta e tot :)

9 comentarii:

  1. Cred ca este un deliciu...........fetele cred ca sunt incantate de toate bunatatile tale.Felicitari draga Alexandrina!

    RăspundețiȘtergere
  2. arata foarte bine tortul tau, iar la ce ingrediente are cred ca a iesit foarte gustos si aromat! Felicitari

    RăspundețiȘtergere
  3. Mama, are toate ingredientele care-mi plac mie, mai ales fructele si nucile... Fur si eu o feliuta...

    RăspundețiȘtergere
  4. Mmm...ce bine arata!!!
    Si cu crema a-ia multa,deti da pota sal mananciT

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna sa va fie inima! Sunt un sol care aduce un mesaj prietenos. Mesajul este legat de un premiu al prieteniei aflat pe blogul meu. Daca va face placere... il ridicati si oferiti cui doriti!

    RăspundețiȘtergere
  6. Alexandrina, te asteapta un premiu la mine pe blog.........te rog sa treci sa il ridici.
    O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  7. Acum am vazut si eu tortul .....e minunat,....felicitari!

    RăspundețiȘtergere