marți, 4 februarie 2014

Tort de sărbători



Cu putin inainte de sarbatori am primit un telefon din partea unei firme de curierat; ma si gandeam, cine sa-mi trimita mie colete in prag de Craciun, ca` doar n-o fi Mosu`. Mosu` intr-adevar nu a fost, a fost doctorul :) Adica cei de la Dr. Oetker, care au trimis mai multor bloggeri cate un pachetel cu de toate. Si ne-au provocat la prajiturit.
In colet, printre alte dulcegarii, am gasit o scrisorica cu o reteta a celui mai bun tort de sarbatori, la pregatirea careia poate participa intreaga familie. Noi l-am testat de Revelion, cea mai faina parte a fost cea cu ornatul, acolo si-au adus cele mici contributia (noroc ca le-am oprit, cred ca ar fi fost in stare sa foloseasca toate elementele de decor din cutie - nicio problema, mai prajiturim si alta data, tot cu ele pe post de decoratori).




Ingrediente:
Blat: 4 oua,
3 linguri apa fierbinte,
150 g zahar,
1 plic zahar vanilinat (Dr. Oetker, desigur),
150 g faina,
50 g Gustin (amidon),
2 lingurite praf de copt Dr. Oetker.
Crema: 2 plicuri crema de prajituri cu gust de cafea/brandy Dr. Oetker,
450 ml lapte rece,
4 linguri zahar pudra.
Sirop: 300 ml apa calda,
100 g zahar,
2 lingurite esenta de cafea Dr. Oetker (rom, in cazul meu).
Decor: 1 plic spuma pentru deserturi cu gust de frisca Dr. Oetker,
150 ml lapte rece de la frigider,
inimioare si trandafiri din napolitana, tot de la Dr. Oetker.



Pentru blat am mixat ouale si apa, timp de 1 minut, la viteza maxima; am adaugat zaharul si zaharul vanilinat si am mixat 1 minut la viteza mica, apoi inca doua minute la viteza maxima (astia sunt timpii din reteta, eu am mixat ceva mai mult, pana compozitia cu ou a crescut si a devenit pufoasa si albicioasa). Am incorporat mai apoi faina cernuta impreuna cu praful de copt si amidonul, amestecand usor, cu o lingura de lemn. Am turnat aluatul intr-o forma cu diametrul de 24 cm, tapetata cu hartie de copt si am copt blatul in cuptorul preincalzit, la 180 de grade, cca 30 de minute (sau pana trece proba scobitorii).

Am scos blatul pe un gratar pentru prajituri si dupa ce s-a racit l-am taiat in trei. Pot sa va spun ca mi-a placut mult cum a iesit blatul, o sa mai folosesc reteta, cu siguranta.

Am preparat crema, conform instructiunilor: intr-un bol am pus laptele rece, am adaugat continutul celor doua plicuri de crema si zaharul pudra si am mixat un minut la viteza mica si apoi la viteza mare, pana crema a capatat consistenta. Am dat-o la rece pana in momentul utilizarii.
Mentionez ca eu am pus in crema si niste stafide, pe care le-am tinut in prealabil, cca 20 de minute, in apa calduta, cu putina esenta de rom.
Crema este o alternativa convenabila, mai ales cand vrem sa scurtam timpul de preparare, si este si gustoasa.

Am pregatit si siropul, dand intr-un clocot toate ingredientele. Apoi am mixat laptele si praful pentru frisca, marind treptat viteza mixerului, pana cand am obtinut o frisca consistenta.

Am montat tortul asa: 1 felie de blat, insiropata cu 1/3 din sirop, 1/2 crema, 1 felie de blat insiropata cu 1/3 din sirop, restul de crema, a treia felie de blat, insiropata cu restul de sirop. (Noua oricum ne plac torturile insiropate). Am imbracat tortul in frisca si l-am decorat l-au decorat fetele, cu inimioare si trandafirasi.

Mie mi-a prins bine de Revelion aceasta reteta, am scurtat timpul de stat in bucatarie, mai ales ca aveam cam multe alte lucruri de facut.

Multumesc Dr. Oetker pentru surpriza frumoasa!!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu