vineri, 18 noiembrie 2011

Prăjitură cu mere și nuci

DSC02871

O prajitura, sa zicem, improvizata :)
Pregatita pentru provocarea lunii noiembrie "Dulce Romanie". Sper sa va placa combinatia, desi, prajitura in sine e facuta cam dupa ureche, in sensul ca, ce mi-a placut aia am pus in compozitie.
Ca sa ma lungesc un pic cu povestea, in tinerete nu ma interesau prea mult prajiturile cu nuca... S-a schimbat situatia, considerabil :) (In curand voi posta o minune de tort cu nuci, fara faina, fiti pe faza). Asa. Crema de vanilie e preferata mea, cand eram mica o puneam pe mama sa-mi faca crema sa mananc pe saturate. Merele plac tuturor, deci si mie. Iar frisca, hmm, oricand, cu placere.
Bun, acum ca v-am desconspirat aspectul general al prajiturii si v-am (probabil) plictisit, va prezint si ingredientele.

Blat 1: 2 oua,
3/4 cana zahar, un praf de sare,
3 mere,
1/2 ceasca ulei,
1 ceasca lapte,
3 linguri cacao,
1/2 plic praf de copt,
cca 2 cani faina.

Blat 2:
4 albusuri,
4 linguri zahar,
1,5 linguri faina,
80 g nuci macinate,
un praf de sare.

Crema: 4 galbenusuri,
3-4 linguri zahar,
2,5 linguri faina,
400 ml lapte,
esenta de vanilie,
50 g unt.

Intai mixez bine ouale intregi cu zaharul si un praf de sare, pana se albesc si isi maresc volumul. Adaug uleiul si laptele, apoi cacaua impreuna cu faina cernuta si praful de copt. Incorporez usor merele curatate de coaja si rase (merele, in prealabil, le-am stropit cu zeama de lamaie si le-am presarat cu scortisoara). Torn aluatul in tava tapetata cu hartie de copt si coc blatul cca 35 de minute, la 175 de grade.

Pentru crema mixez galbenusurile cu zaharul si faina apoi torn laptele, amestecand in continuare. Pun compozitia la fiert (eu folosesc o oala cu fund dublu). Amestec cu grija, sa nu se formeze cocoloase. Cand incepe sa se ingroase dau oala deoparte si las la racit.

Repejor la blatul de albus: mixez zdravan albusurile cu un praf de sare. Adaug si zaharul; in bezeaua formata incorporez faina amestecata cu nuca macinata. Amestec usor si torn compozitia in tava. Nu las mult tava in cuptor, mai ales ca e deja bine incins (sa nu credeti ca am uitat de primul blat, e deja scos din cuptor si pus la racorit pe un gratar :D). Cand se aureste pe margini blatul al doilea il scot cu grija, la racorit.

Ei, gospodina minune care este (adica sunt), intre timp a pus in crema si esenta de vanilie si untul (am amestecat pana s-a topit acesta din urma).
Ok, toate-s racorite, deci purced la asamblarea prajiturii.
Peste blatul cu mar pun crema, apoi blatul de albus.

DSC02862

Deasupra intind rapid niste frisca (facuta dintr-o cana de smantana, de la vecina :D).

Sincer, barbata-meu a fost cam sceptic, dar pana la prima bucata :))

DSC02863

Ehei, nu disperati, vine si hreanul ici pe blog!

17 comentarii:

  1. Foarte aratoasa prajiturica asta! Delicioasa!

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata superb.Sunt sigura ca e tare, tare buna.
    Seara faina iti doresc.

    RăspundețiȘtergere
  3. Dragelor, Maya, Micule, va multumesc frumos!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Mmmm.. ce bine arata.. Are nuci, are vanilie, are mere, deci e pe gustul meu! Ma servesc cu o bucatica pana apuc s`o fac. Te pup

    RăspundețiȘtergere
  5. Da da sigur e grozava !! As manca si eu doua felii;) Pupici

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu prea arata a prajitura facuta dupa ureche!Este foarte aratoasa si apetisanta!

    RăspundețiȘtergere
  7. vad ca a iesit ceva extrem de aratos si sunt sigura ca si gustos!

    RăspundețiȘtergere
  8. arata formidabil si cred ca e mai mult decta delicioasa! :*

    RăspundețiȘtergere
  9. Vai ce "eleganta " prajitura!!!!Felicitari

    RăspundețiȘtergere
  10. Dupa ureche sau nu, arata super bine!!!Combinatie perfecta!Pup!

    RăspundețiȘtergere
  11. O minune de prajiturica.As papa si eu macar o bucatica.Pup!

    RăspundețiȘtergere
  12. Ma bucur ca va place prajitura mea. Nu ma asteptam :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Arata minunat... iar combinatiile pe care le-ai incercat, nu au cum sa aiba ca rezultat decat ceva absolut delicios!

    RăspundețiȘtergere