miercuri, 10 februarie 2010

Prăjitură cu vişine şi iaurt

Reteta e preluata de pe blogul Gourmandine. Excelenta! De vreo trei saptamani incoace prestez intr-una prajitura cu visine si iaurt :) Si inca nu ne-am saturat de ea.



Fata de Gourmandine am modificat un pic cantitatile. In rest, procedeul de lucru e identic.
Am folosit:
3 oua;
250 g zahar (se poate chiar si 200 g);
1 plic zahar vanilat; un praf de sare;
200 g iaurt;
250 ml ulei;
500 g faina (atat mi-am pregatit eu, mi-au ramas totusi 2-3 linguri din aceasta cantitate, nefolosite);
1 plic si jumatate praf de copt;
visine. Cate doriti, macar o cana sa fie... Eu am folosit visine puse la borcan pentru iarna.

Mi-am pregatit intai faina: am cernut-o, impreuna cu praful de copt; visinele (scurse) le-am amestecat cu o lingura de faina.

Ouale le-am mixat bine, bine, cu zaharul, zaharul vanilat si putina sare. Am mixat cred ca vreo 15 minute. Am pus si ceva coaja rasa de lamaie si portocala.



Am adaugat mai apoi iaurtul (folositi iaurt simplu, sau cu fructe, de care doriti; o data am pus o cana cu lapte pus la prins, nu aveam iaurt cumparat, dar si asa a iesit bine prajitura). Am amestecat. Am turnat si uleiul, incet...



... mixand in continuare.




Am adaugat si faina, in trei prize; am mixat bine, pentru incorporare. A iesit o compozitie cremoasa, nici prea fluida, nici prea vartoasa.



Am turnat compozitia in tava tapetata cu hartie de copt.



Am pus si visinele...



Am introdus tava in cuptorul preincalzit, si am copt prajitura la 180 de grade timp de 35 de minute. Verificati cu scobitoarea daca e coapta.
Serviti pudrata cu zahar pudra...



Iata si alte instantanee...





3 comentarii:

  1. Cu reteta asta mi-ai amintit ca am si eu in congelator doua pungi cu visine si ar cam trebui sa le execut :D:P
    Tare bine arata prajitura visinoasa ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. Spor la treaba, Olgutza, sper sa-ti placa prajiturica!

    RăspundețiȘtergere
  3. Am facut si eu prajitura asta, a iesit minunata, s-a dus in aceeasi seara :) Doar ca nu am facut-o cu visine (aveam la borcan, dar se faceau praf incercand sa scot samburii) si atunci am pus zmeura congelata, a iesit de-li-cios!!!

    RăspundețiȘtergere