joi, 2 iulie 2015

Sirop de zmeură, la rece

DSC07611

Cu ceva timp in urma am descoperit pe site-ul Bucatareselor vesele o reteta simpla de sirop; am repetat-o de multe ori si siropul mi-a stat foarte bine peste iarna, pastrandu-si parfumul.
Iata despre ce este vorba...
DSC07610

Ingrediente:
3 kg zmeura,
1 l apa rece,
10 g salicil (sau aspirina),
4 lingurite sare de lamaie/suc de la o lamaie,
zahar: la fiecare litru de sirop rezultat se cantaresc 800 g zahar.

Intai culegem zmeura, sau o cumparam :)

DSC07630

Apoi spalam fructele cu apa rece, si cu grija. Le lasam la scurs. Zdrobim, cu mana, fructele de zmeura, presaram sarea de lamaie si salicilul. Adaugam 1 litru de apa rece.
Lasam compozitia sa stea, intr-un loc racoros, timp de doua zile.

Dupa doua zile, asezam intr-o sita mare un tifon, punem sita deasupra altui vas, mare,  si turnam din compozitia noastra in sita, cat permite marimea acesteia; prindem tifonul de marginile libere si-l rasucim, ca sa scurgem siropul. Rasucim bine-bine, pana raman in tifon doar samburii fructelor. Repetam operatia pana terminam toata cantitatea de zmeura.

Cantarim lichidul obtinut si, la fiecare litru, punem cate 800 g de zahar. Amestecam, din cand in cand in vas, pana la topirea completa a zaharului.

DSC07626

Cand zaharul s-a topit complet punem siropul in sticle curate, infiletam capacele si transferam siropul in camara/beci. Se serveste cu apa minerala si gheata, daca doriti.

DSC07621

Eu am cules zmeura in reprize, niciodata nu am avut 3 kg culese... asa ca am adaptat cantitatile ingredientelor la zmeura culeasa, folosind regula de trei simpla :)

DSC07620

DSC07616

Un comentariu:

  1. Imi aduc aminte cand eram mic si savuram un astfel de sirop cu sifon ce bucuros eram. Arata foarte bine si reteta nu este deloc grea.

    RăspundețiȘtergere