joi, 14 ianuarie 2021

Turtă dulce


La mulți ani! Vă doresc tuturor să aveți parte de un an cât mai bun, cu sănătate și bucurii!

În ultimii ani am încercat să nu mai fac multă mâncare de sărbători, doar strictul necesar și ceva în plus, fără multe aperitive, salate, etc, etc... La fel și la capitolul dulciuri, am fost foarte selectivă :) Unde sunt vremurile în care aveam pe masă 6-7 feluri de prăjituri, dacă nu chiar mai multe...

De Crăciun am copt turtă dulce; am folosit rețeta Ritei Ilieș, de pe www.bucataras.ro.



Pentru aluat am folosit:
  • 480 g făină
  • 190 g zahăr pudră
  • 50 g unt 80% grăsime
  • un ou
  • 125 g apă
  • un vârf de cuțit bicarbonat de sodiu
  • un vârf de cuțit de sare
condimente pentru turtă dulce (eu am pisat într-un mojar 2-3 cuișoare, boabe de coriandru, anason stelat și scorțișoară - am folosit baton dat pe răzătoare), după gust.
Pentru glazură am folosit:
1 albuș,
100 g zahăr,
2 linguri apă fierbinte.

Am caramelizat într-o crăticioară o lingură cu zahăr, pe care am stins-o mai apoi cu apa (cele 125 g). Am dat vasul de pe foc, am adăugat zahărul amestecat cu mirodenii și în siropul format am încorporat 150 g făină.

Într-un castron am pus restul de făină (330 g), bicarbonatul și sarea, compoziția cu zahăr caramelizat, oul și untul.

Am frământat până am obținut un aluat elastic, din care am modelat biluțe, pe care le-am pus în tava tapetată cu hârtie de copt. Le-am apăsat ușor, să nu crească prea mult în cuptor.
Am copt biluțele la 170 de grade, în cuptorul preîncălzit, cca 17 minute (rețeta prevede 15 minute).


Am pus turtele într-un castron, calde fiind, am turnat glazura peste ele și le-am acoperit cu un capac.
Pentru glazură am bătut albușul spumă, am încorporat treptat 100 g zahăr și apoi apa fierbinte. De glazură vă ocupați în timpul coacerii.
Am scuturat castronul, ca să se acopere turtele cu glazură.
Am scos turtele pe un grătar și le-am lăsat acolo să se usuce glazura.

Merg bine cu o cană cu lapte :) Sau, ciocolată caldă, homemade, în cazul meu.












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu