miercuri, 10 august 2011

Sirop de mentă


L-am facut si eu (anul trecut chiar in cantitati industriale as putea spune, anul asta mai putin, deocamdata); eu nu am avut colorant alimentar (desi caut de ceva vreme, nu mai gasesc), asa ca nu am obtinut o culoare frumoasa. In plus, l-am lasat mai subtirel, nici nu am vrut sa pun prea mult zahar, si oricum, siropul asta mult nu rezista la noi :D


Ingrediente:
5 l apa,
un buchet mare (dar mare) de menta proaspata,
1,7 kg zahar.

Am spalat bine menta si am lasat-o un pic la scurs; am pus la fiert apa; cand a dat in clocot am pus si menta si am lasat-o sa fiarba 15-20 de minute.
Am oprit focul si am uitat de oala cu "ceai" pana a doua zi. Am strecurat apa si am pus-o la fiert impreuna cu zaharul, pana a inceput sa se lege siropul (cum am spus, al meu nu a fost foarte gros, puneti mai mult zahar, daca doriti). Merge si niste zeama de lamaie.
Dupa ce am oprit focul am turnat siropul in sticle curate, uscate, asezate pe lama unui cutit (sa nu sparga).

Iata-l aici, diluat cu apa.


5 comentarii:

  1. F faina reteta, am facut si eu aseara ceva similar cu busuioc doar ca astept sa vad ce nota primesc si abia dupa aceea ma laud :).

    RăspundețiȘtergere
  2. @ Flory, multumesc!
    @ Smaranda, wow, ce interesant, astept impresii!

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu îl prefer asa,fara coloranti!Plus de asta chiar are o culoare frumoasa si este atît de clar!
    De la mine nota 10+!

    RăspundețiȘtergere