vineri, 26 august 2011

Tort cu cremă de lapte condensat


Un tort extraordinar, poate cel mai bun tort pe care l-am pregatit eu (sau... macar in top 3 :D).
Pentru realizarea lui am tras putin cu ochiul pe net, aici, la Bianca si aici, la Miha.

A iesit asa:


Precizez ca am pregatit doua torturi, unul pentru junioara care a implinit paispe ani si-un buletin si unul asa, de poza :))


Ingrediente (pentru un tort):
un blat de tort cu cacao, din 4 oua, dupa reteta de aici (Laura sa traiasca!)
sirop (clasic: apa, zahar, esenta de rom)

Crema de lapte condensat: 100 ml lapte,
3-4 frunze de menta,
150 ml lapte condensat,
200 ml frisca,
1 plic gelatina
1 lingura miere

Ganache: 1 ciocolata amaruie (100 g),
200 ml frisca

Pentru decor, frisca, ciocolata...


Mai intai m-am ocupat de ganache. Am incalzit putin frisca pe foc, am adaugat ciocolata rupta in bucati si am amestecat pana s-a topit aceasta din urma, fara sa las frisca sa fiarba. Am dat amestecul obtinut la rece. Cateva ore... Intre timp am copt blaturile, am pregatit siropul, precum si crema de lapte condensat.

Am pus la fiert 50 ml lapte impreuna cu frunzele de menta; la primul clocot am oprit focul si am lasat menta sa pluteasca in lapte.
Am amestecat laptele condensat cu mierea si restul de 50 ml lapte.
Am adaugat si laptele fiert cu menta, dar strecurat.
Am hidratat gelatina timp de 10 minute in apa rece (cateva linguri), apoi am pus-o la bain marie pana s-a lichefiat; am turnat-o apoi in amestecul de lapte condensat.
Am batut bine frisca si am incorporat-o in amestecul de lapte. Am dat compozitia la frigider, sa se intareasca putin.


Am taiat blatul in trei.
Am montat tortul ajutandu-ma de inelul detasabil al formei de copt: felie de blat, insiropata, 1/2 crema de lapte condensat, felie de blat, insiropata, 1/2 crema de lapte, felie de blat, insiropata.
Am dat la rece (minim 3 ore).

Am scos ganache-ul din frigider si am mixat pana compozitia a devenit cremoasa.

Am detasat inelul formei de copt si am uns tortul deasupra cu crema ganache; pe margine am uns cu frisca si apoi am decorat cu putina ciocolata rasa.


Foarte, foarte bun... mai am o feliuta, cred, prin frigider, imediat o "devorez".


11 comentarii:

  1. Ce bunaciune, laptele condensat e preferatul meu.
    Te pup cu drag si-ti doresc weekend placut.

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi plac dulcegariile ce-l contin pe nenea lapte condensat! ce-i drept mi-e mai lejer sa alerg dupa el prin Carrefour ;) Bun tort!!

    RăspundețiȘtergere
  3. arata fff bine iar daca e cu lapte condensat e si delicios, sunt convinsa! We placut!

    RăspundețiȘtergere
  4. Va multumesc! A fost cu adevarat foarte bun!

    RăspundețiȘtergere
  5. La multi ani junioarei!

    Tortul...mmm... o bunatate! ;)

    RăspundețiȘtergere
  6. In primul rand "LA MULTI ANI domnisoarei,plini de sanatate,fericire si noroc,sa-ti aduca numai bucurii!!!!
    Tortul imi place mult de tot si cum se vad straturile delimitate iar crema un deliciu!!!
    Pupici si un weekend placut!!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Bai, te bat! Iti bati joc de mine constant cu asemenea chestii.........

    RăspundețiȘtergere
  8. @ Vera, multumesc!
    @ Tita :)) Promit solemn ca va aduc o felie sa-l si gustati, caci am de gand sa mai fac tortul asta. Ma pregatesc de-o urecheala luni? :)

    RăspundețiȘtergere